TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Isnin, 31 Mei 2010

natural history museum







hari ni nak kongsi cerita lagi....
pengalaman semasa di negara orang

Hari tu aku tekad, mesti keluar pergi jalan.
Peta tube, peta London sume ade dalam tangan. Hanya perlu berjalan dan terus berjalan.

Dari Vicarage Road, naik bas 69 pergi Leyton Station. Then, amik tube central line ke Notting Hill Gate. Tukar district line pergi South Kensington. Tu underground paling dekat ngan museum2 yang aku akan lawat tapi sebenarnya jauh gak jalan. Mujur ade terowong yang menghala ke sana, so tak de la sesat jalan. :)

Ternganga. Itulah ungkapan yang aku boleh nukilkan saat kaki melangkah masuk. Cantiknya, subhanallah. Walau ini rekaan sang manusia tapi ilhamnya tetap dari Maha Pencipta.

Walau gembira dah sampai sana tapi sedih sebab tak de sape nak amik gambar. Inilah kekurangan yang ketara bile kita jalan sorang2 :(
Tapi jangan lupa pada kelebihannya, engkau tak terikat nak pergi mane2 or nak balik pukul brape. Semua engkau yang decide, tak yah susah2 nak tanye pendapat orang lain. heee

Banyak ilmu yang aku dapat, banyak bende yang lupa aku diingatkan.macam mane ye nak bagi gambaran ade kat sane,emm, bagi aku, aku rasa macam dalam cite night at museum lakonan ben stiller. Cume, the lights doesn't go off, so no battle is on. heee
Rasa nak bawak balik museum tu ke msia especially tuk bdk uia yang amik bio3. konfirm tuh dapat A+++ :D

Satu pengalaman yang berharga tuk aku yang tak mesra alam ni ialah jumpe kawan baru kat sane. mula2 pandang2, pastu senyum2 pastu jalan dekat2, pastu baru proses taaruf ala kadar bermula. Well done kim!! heee...Konfirm kat msia aku takkan tegur orang biaq pi la die kaum or agama ape tapi bile di negare orang yang didomonasi oleh christian, jumpe muslim bagai satu rahmat yang Allah campakkan pada hati kita. Sebab, kita bersaudara, ye kita bersaudara, saudara kerana kau dan aku meyakini Allah itu Maha Esa dan Rasullulah itu Nabi kita.

“The believers are but brothers” Al-Hujurat [49:10]

Sebab die,aku jadi semangat nak berkelana;sebab die,ad la bbrp foto yang mukaku di dalamnya dan sebab die, aku gumbira :)

Ya Rahman, Irhamna


















4 ulasan:

  1. wa, jln sorang2 kim?
    jumpe sape, mat saleh? hehe

    BalasPadam
  2. tak la, sister dr bangladesh
    mat salleh tak pndg kite
    bak kate abg sy
    haha

    BalasPadam
  3. kimah...museum ni gne utk shooting the night at the museum kan.. huhu

    BalasPadam
  4. ye ke
    entahlah sy pun tak sure
    tp mmg mcm dlm cite tu pun :)

    BalasPadam