TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Isnin, 14 Jun 2010

really

-ni adalah lakaran pertama bumi kita yg direka oleh sarjana islam
-jasa mereka amat besar, kalo tak de 0 tak de la no.10



-siapa sangka chess pun dari dunia islam




-teringat cikgu fizik cakap, cahaya bukan datang dari mata kita tapi dari objek, kalo dari mata namanya puntianak la ye





-kalo kita pegi museum lain, mat salleh akan cakap jam ni bangsa diorang yang cipta, tp realitinya kita yang reka

really...
aku tak tau nak tulis ape,,
saje nak mengisi mase sblm zohor menjelma.

seperti biasa, sebelum meng'explore' museum,
akan ade manusia yang menggeladah beg kite.

aku dengan bangga pegi la pak guard tu
dan die bagi salam kat aku :)
beruntung la die sbb pahala die bg salam lg byk dr aku yg menjawabnya.

pastu pak cik tu cakap :
'i know where you want to go,go to 1st floor' (lbh kurang camtu la smbl pndg lift kat hujung bangunan)
aku senyum je sambil jalan ke lift tu tapi naik atas ikut tangga memandangkan aku teringin nak kurus...ohh tak de kaitan di situ

sbnrnya aku penah je gi situ, tp aku pegi mase pak guard n mak guard dah nak tutup pintuso feeling tu tak de, jadi aku pegi la lagi skali

mmg tak rugi la, sbb kali ni aku dapat baca byk bende
n of course aku rasa sedikit bangga di situ sbb ade islamic exhibition
ohh,, patut la pak cik td suruh pegi 1st floor..

korang baca2 la gambar kat atas tu ye

emm itulah sejarah kita
golden age kite dah berlalu tp sejarah mungkin berulang kan??

kite cume kene pilih samada :
a. berada bersama mereka yang nak mengulang sejarah itu
b. buat tak tau je ape nak jadi, aku ikut je

pilih la ye, moga tak tersalah pilih :)

trima kasih taqwa sbb bg cdgn supaya aku ke sini

p/s : setelah bangun duduk, turun naik tangga, jalan ke sana sini, usik ain, tolong mok masak, pegi kedai, tunggu mamak hantar gas depan umah, barulah aku sudah menyiapkan entri kali ni; dah masuk hari lain dah pun ahah:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan