TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Rabu, 13 April 2011

nak balik

1st time duduk asrama masa form 4
Jauhnya 45 minit je dari rumah, tapi disebabkan asrama penuh maka tak boleh la nak balik sesuka hati. Seminggu dua, ok lagi, bila dah start belajar, ada exam, aku dah mula 'hujan'. Alhamdulillah aku dapat bertahan itupun lepas abah cakap :

"Kimah, nanti tiap-tiap minggu abah n emok akan datang."

Maka setiap minggu aku akan telepon abah, "Abah, minggu ni abah nak datang hari apa???"

Tapi aku selalu je balik, balik wajib atau pun balik atas alasan yang macam-macam sambil buat muka sedih kat warden.. Itu macam kerja sampingan aku kat sana.

kira-kira, mungkin 3 minggu sekali mesti aku akan balik rumah......
tutup cerita.

--------------------------------------------------

di Kuala Kubu Baru,

Walaupun perjalanan ambil masa 1 jam setengah dengan menaiki kereta dan jika naik komuter mmg 3-4 jam ++, aku menganggap Kajang - KKB adalah DEKAT. Alasan, sebab KKB masih di Selangor. DEKAT maksudnya kalau boleh balik minggu ni, aku akan balik.

Penyakit ni bertambah-tambah bila abang aku kat Ipoh tepon :
"Kimah nak balik tak?? Nanti Bang Min amik ko ye"
huuuu macam orang mengantuk disorongkan bantal le kan......maka balik dan balik walaupun abang datang amik kul 1 pagi hari sabtu.

Maka dengan rasminya, bila dikira-kira, 2 minggu mesti ziarah rumah.
tutup cerita
-------------------------------------------------------------

CFS Petaling Jaya...

Nama pun kat Petaling Jaya, naik kereta bawak 120km/sejam mmg setengah jam pun boleh sampai. Naik komuter...... takyah2 buang masa je, naik kereta lagi best.

Penyakit yang tadi tahap acute dah jadi chronic. Bila datang hari jumaat, aku hilang dari bilik. Kalau tetiba ada kat bilik minggu tu, lebih kurang macam rezeki untuk roomate la sebab boleh tengok aku kat bilik.

"Hari minggu bukan untuk berada di bilik tapi hari untuk ada di rumah.."
-ntah sape bagi slogon ni, jangan tanya.-

ohh lupa nak bagitau yang kakak aku kerje kat PJ, maka, telepon je dia kalau nak pulang. MUDAH.
tutup cerita
-------------------------------------------------------------------

"Kimah nak duduk sana berapa lama pun abah tak kisah. Abah tak boleh duduk lama2 sebab ada banyak kerja kat sini."

"Kimah nak duduk sebulan boleh???"

"Ok"

Wah, macam kera dapat bunga, abah macam tau-tau je apa yang aku pikir bila dah cuti lama sebelum masuk UIA Kuantan. Maka, itulah masa yang paling lama aku tak balik rumah, SEBULAN.

Tapi sebulan tu sangat2 best. - Travel sorang-sorang-rasa macam dewasa sangat-rasa macam dah diberi kepercayaan oleh emok n abah 100%-rasa berdikari-rasa yakin dengan diri walaupun sebenarnya takut-takut-rasa subhanallah best betul nikmat yang Allah bagi ni.

Dan sebulan tu bertambah best bila tiba-tiba emok call n cakap :

"Emok tak boleh tidur tadi, asyik ingatkan Kimah. Berbakul-bakul emok doa biar Kimah selamat"

~aku senyum sampai telinga bila ingat ayat ni, rupa-rupanya walaupun dah diberi pelepasan, hari-hari yang aku lalui tu sebenarnya diiringi doa dan rasa rindu~

(ok-ni-perasan-tahap-tak-tau-nak-kata-sebab-emak-mestila-doa-untuk-semua-anak-anak-lagi-lagi-kalau-anak-perempuan-yang-jalan-sorang-sorang-kat-tempat-baru-ok-sila-berenti-perasan)

SEBULAN
tutup cerita
--------------------------------------------------------

Tulisan ini sebenarnya nak bagitau yang aku ni memang kaki balik, jadi tak heran la nape aku belajar kat malaysia je, tak terbang jauh-jauh (ok-macam-la-layak-kan).

Tapi sebenarnya rekod sebulan kat atas tuh macam sudah dipecah semenjak duduk kat UIA Kuantan ni. Lagi-lagi bila minggu exam ni, aku telah diharamkan balik!!!

Aku cuma perlukan perkataan "boleh balik" dari emok tapi emok kata "tak payah la balik, belajar kat sana elok-elok"

Akibatnya, semalam orang sibuk baca microb yang banyak tahap tak hingat (padahal-baca-last-minit) aku sibuk berangan ada kat umah tengah duduk2, sembang2 ngan emok, kak nurul n ain.

~balik la~
---------------------------------------------------------------------

Tapi aku tak 'hujan' walaupun dah lebih SEBULAN. Dewasa kan, mana boleh 'ribut-ribut' nanti tak cool.

Dan yang lebih penting nak berjaya mana boleh MANJA!!!

....................................................

4subjek1paper-silajangangunam16-

2 ulasan:

  1. Kimah, TAHNIAH! :) Kimah dah smeakin matured sekarang. Ingat tau, 2ND YEAR. Haha.
    Cakap la tahniah kat kite jugak, kite dah 2 bulan lebih tak balik rumah tau. 1 sem 2 kali je kite balik. Hebat tak? Haha.

    BalasPadam
  2. saya telah berjaya balik sblm mcq
    ini sangat ..........................
    tak kisah la awak nak letak apa kat tempat kosong tu
    saya tak tau nak kata apa kat diri sendiri tapi saya yakin dengan apa yang saya lakukan
    (ayat apa nih???)

    bab tak balik ni awak mmg lebih hebat
    kaguuummmmmm :)


    good luck for mcq

    BalasPadam