TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Ahad, 3 April 2011

~_~

Palestina Memanggil by Shoutul Harakah

Untukmu jiwa-jiwa kami

Untukmu darah kami

Untukmu jiwa dan darah kami

Wahai Al-Aqsa tercinta

Kami akan berjuang

Demi kebangkitan islam

Kami rela berkorban

Demi islam yang mulia

Untukmu Palestina tercinta

Kami penuhi panggilanmu

Untukmu Al-Aqsa yang mulia

Kamikan terus bersamamu

Ya Rabbi izinkanlah kami

Berjihad di PalestinaMu

Ya Allah masukkanlah kami

Tercatat sebagai syuhada’Mu

Written by Hakimah in Musolla KOP on Sunday, 4/3/11 at 11.09pm while reading Biochemistry..

My jihad only with pen and papers… is that enough???

-------------------------------------------------------

Mengharapkan orang lain yang akan menegur si pembuat maksiat memang betul-betul perbuatan yang sia-sia. Ini kerana kita yang melihat dahulu maksiat itu berlaku, kenapa kita tak mahu mengutip pahala yang Allah nak beri pada si pemberi nasihat a.k.a. orang yang mencegah kemungkaran?? Takut pada manusia mungkin lebih besar dalam diri kita dari takut pada Allah. Mulut berbuih-buih kata ‘Aku takut pada Allah’ padahal tak takut pun sebenarnya. Rupa-rupanya kita belum cukup yakin dengan azab Allah dalam keyakinan yang ada.

Siapa lagi yang hendak meniupkan roh islam jika bukan si sedar yang telah disedarkan. Nak harapkan orang yang tidur bangunkan orang lain yang juga sedang tidurkah???

Amanah yang besar itu takkan dianggap terlaksana selagi kita sekadar menulis dan terus menulis tanpa cuba mendekati orang di sekeliling kita. Walau payah untuk mengeluarkan perkataan pertama tapi itu jauh lebih nikmat daripada menulis dengan perkataan yang sedap dibaca padahal hakikatnya tiada siapa pun yang baca!

“AKU MEMANG BETUL-BETUL TELAH DI’KIJANG’KAN OLEH SUASANA DI SEKELILINGKU.”

“AKU ANAK SINGA YANG KETAKUTAN YANG BETUL-BETUL BERLAWANAN DENGAN FITRAHNYA YANG BERANI.”

--------------------------------------------------------------------------

Bagusnyalah kalau aku dapat bersengkang mata untuk qiam seperti aku bersengkang mata nak habiskan baca nota-nota nih………….

Bagusnyalah kalau aku takut mati yang boleh datang bila-bila masa macam aku takut nak exam nih……..

p/s : hai kawan yang telah bertekad bersama ku untuk ‘ber______’ akhir 2nd year, saya ada perancangan baik punya untuk aktiviti df kita.. saya rindu giler kat awak.. Kejam lah exam ni kan??? Kalaulah awak baca benda ni, mesej la saya tau! (kenapa saya tak terus mesej awak je kan?? Ni namanya mengada-ngada tahap tak hingat)… pastikan awak sedar yang saya sedang bercakap dengan awak, kalau tak penatlah saya tulis nih :(

~_~ = tak tahu nak tulis tajuk apa

3 ulasan:

  1. Kimah! Kite baru bace post ni. Exam memang kejam! Uwaaa. Ape perancangan awak tu? Hehe.

    p/s: baru excited nak message awak tadi. tengok2 nombor awak takde pun dalam contact list kite. huhu. marah nokia center!

    BalasPadam