TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Khamis, 27 Oktober 2011

\(0.o)/

saya akan cuba tulis (baca : taip) dalam masa 15 minit....woahhhh!!

kenapa kita umat islam zaman sekarang tidak sehebat umat dahulu (baca : para salafus soleh)? kenapa kita umat islam lebih mundur dari yang menyekutukan Allah?

nak jawab angkat tangan please!!

sedih...sob2.... takde sape nak respon soalan saya. saya ni siapa nak suruh orang angkat-angkat tangan kan? sob2...

biar saya jawab sendiri la (nada marah)

islam ke kalau kita setakat lahir dalam kalangan keluarga yang sudah sedia ada muslim?
islam ke kita kalau nama kita nurul, suraya, khadijah, borhan, haris?

kalau itu yang menjadi kayu ukurnya, sama la umat islam dengan orang cina agama buddha, orang india agama hindu dan orang yang agamanya kristian!
sebab kebanyakan dari mereka claim mereka beragama itu ini sebab mereka lahir-lahir, mak yah cakap, "anakku, kau ni baragama itu @ ini"

erk...

sama ke kita dan mereka?
tapi kalau sama kenapa kita dijanjikan syurga, mereka (baca : non muslim) dijanjikan neraka?

adakah syurga itu begitu murah untuk didiami?

ting tong
saya jawab tak soklan? (kepala rasa nak pecah sebab rasa macam tak menjawab n lebih memeningkan...perghhh dah 15 minit dah pun)

\('',)/ yeahhhhhh minggu depan depan raya haji!! (baca : cuti tuuuu)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan