TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Isnin, 17 Oktober 2011

jco memang sedap dari big apple..haha

alam ini memang Allah ciptakan untuk kita berfikir tentangnya.

jika sungai sentiasa mengalirkan air, tumbuh-tumbuhan sentiasa membekalkan oksigen, kita pula bagaimana???

tugas yang luar biasa..

selama ni, aku dibentuk tapi sekarang aku cuba untuk membentuk. bukan mudah. bukan boleh serkap jarang je. tapi perlu kepada penelitian dan strategi yang terancang.

baru tahu perasaan sahabat-sahabat yang selama ni pegang tangan aku supaya aku tak tersasar dari landasan. dan sekarang Allah bagi aku peluang untuk pegang tangan orang lain pulak. seronok tapi dalam masa yang sama rasa macam ada benda besar terhempap atas kepala. (selamat la ni analogi aku je, kalau betul ade benda atas kepala dah lama dah aku kembali ke tanah)

dan masa nak pegang tangan orang lain la baru aku dan kau(sahabat-sahabat yang paling aku sayang) tahu yang kita semua ni banyak kelemahan. nak bagi donat kat orang tapi buat donat pun tak reti. rasakan.


memang takde kaitan pun entri ni dgn donut....tapi ni memang sedap kan?
kalo bagi orang mesti orang gembira

padan muka! sape suruh bertangguh dari amalkan apa yang dah didengar, diajar, ditunjuk dan disuruh.

baru la terkial-kial nak tanya itu dan ini...maka bila diberitahu, mula lah buat mulut ooooooo pastu oooooooooooooooo yang lebih panjang pastu ooooooooooooooooooooooooooooooooooo yang super panjang. ketuk kepala sikit supaya sedar.

korang faham ke ape yang cuba saya sampaikan ni? (bajet ade org baca)

aku diminta jadi pemegang tangan orang lain bukan sebab aku dah lama dalam bidang pemegangan tangan, bukan sebab aku lebih banyak ilmu dari orang yang aku pegang, dan paling penting bukan sebab aku lebih baik dari si dipegang tapi sebab TANGGUNGJAWAB.

TANGGUNGJAWAB yang Allah beri dan 'kebetulan' pula, aku sedar dulu dari mereka.

kan aku dah kate, tugas ni memeng luar biasa... buat donat sambil bagi donat dan pegang tangan dalam satu masa... luar biasa kan? (tangan kita ada dua je mana boleh buat tiga benda)

p/s : analogi yang ntah pape tu, abaikan saje, yg penting kalo faham tolong tinggal jejak boleh? :)
(ish, tak malu betul, bajet lagi)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan