TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Isnin, 29 November 2010

ramai

ade adik beradik ramai memang bising sampai bingit telinga tapi sangat best100x
jadi anak2 yang akhir lagi best200x sebab dapat dengar cerita pelik abang2 n kakak2 yang sudah sedia pelik.
tapi lagi best300x bile yang atas2 tu menghulurkan sumbangan $$$ (aduh material nye adik ni!)
apapun saya sayang anda semua!!

dalam kereta kecil yang orangnya besar2 dan berat2 memang menyesakkan.
tapi takpe sebab kita memang dah lama tak duduk sama2, lagi2 pakcik emat yang tetiba je nak ikut makcik2 pegi jalan2... sah dia terlampau kesunyian kerana cuti yang terlampau lama...

maka bermulalah nostalgia yang menyebabkan aku dan adik terpaksa gelak guling2 (ok ini sekadar menggambarkan bahawa cerita mereka amat kelakar)

kisah 1 :
di sekolah,

budak 1 : nurul! adik ko buat sume bdk laki kat asrama menangis, ko tau tak? buat malu je!

makcik : ( muka tak puas hati, salah aku ke???? )

ulasan dalam kereta,

pakcik : aku nampak kawan aku kene pukul macam bola ping pong , memang
la salah dia, tapi kawan kan namanya, mana sampai hati, aku nangis la sebab kesian pastu....

makcik : pastu kawan2 dia yang belasah budah tu pun nangis jugak sebab tgk emat nangis, pelik btul, dah pukul orang pastu nangis.

aku dan adik gelak guling2. takpe emat, walaupun air mata mu sudah jatuh di hadapan lelaki2 ganas sehingga mereka juga menjatuhkan air mata kerana kerakusan mereka memukul orang, aku n ain still anggap engkau abang yang paling mocho skali :D

aku : kenapa kawan ko tu kene pukul?

pakcik : ala, budak laki memang suka cakap besar, lawan sapa lagi pandai, pastu kutuk kawan2 yang duduk kelas akhir2. dah cakap besar, kene la pukul macam bola.

kisah 2 :
masih di sekolah,

seorang guru 1 ternampak pakcik dan makcik tengah berdating di tangga lalu memberitahu guru 2 yang amat suka pada sikap pakcik. Maka,

guru 2 : nurul, kamu tak payah la beradik angakat dengan haris, dia tu budak baik


makcik
: (muka tak puas hati sekali lagi), haris tu adik kandung saya la cikgu.

guru 2 : betul ke dia adik kamu? tapi kamu dengan dia lain.....
____________

makcik : emat lepas ni kalo ko nak kirim barang ke apa jangan jumpa akak kat tangga! (nada tegas seorang kakak)

ulasan dalam kereta,

makcik : abang ko ni memang suka mintak macam2 kat akak, nak bateri la, pastu charger bateri la, pastu nak jumpa kat tangga plak tu, habis cikgu2 tau kitorang adik beradik, siap ade yang kate akak ni nak sangat beradik angkatkan abang ko tu.

pakcik menunujukkan muka bangganya.....
dan aku n ain sekali lagi gelak guling2.
memang patut la cikgu tak percaya, sorang banyak cakap, sorang 'sangat diam'

pakcik : batch ko pelik2 kan kak nurul?

makcik : batch ko la pelik.

pakcik : ala, pengawas batch ko siap masuk asrama perempuan lagi.

makcik : a'ah la. pastu yang kelakarnya pengawas tu kene kejar ngan budak perempuan n budak perempuan yang berjaya tangkap pengawas tu, adik dia sendiri. sah adik dia malu giler ade abang camtu.

aku n ain sangat terperanjat tapi still gelak guling2.
korang punya batch dua-dua pelik sebenarnya.

p/s :
1) sila gelak dengan sopan, dan lebih molek jika menutup mulut dengan tangan.

2) dulu aku teringin sangat nak sekolah sama dengan pakcik, rasa macam selamat la kalo pakcik ade, tapi tak pernah kesampaian, ade pun masa sek rendah tapi aku sesi petang, pakcik sesi pagi.
aku rasa, sebab pakcik taknak kot sama sek ngan aku, sebab aku sangat garang. jadi, bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi (~_~)

adik beradik saya 7 orang semuanya, campur ipar jadi 11, campur anak buah jadi 14, campur emok n abah jadi 16.
hakikatnya, ramai lagi keluarga yang lebih ramai ahlinya, contohnya macam jiran2 tapi rumah diorang still tak bising macam rumah kitorang yang 'ramai' ni...
almaklumlah, kitorang ni 'ramai' mulut :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan