TRY TO EXPLORE

~mencuba itu sesuatu yang menyeronokkan~

Rabu, 10 November 2010

tepon dan doa


saya anak manja, awak tak ke? kesian..

Boleh kate setiap kali nak pergi exam hall or sebelum keluar bilik, aku akan tepon mok dulu (sedih kalo ter'miss' tepon)

"kimah exam kejap lagi, mok doakan ye, kimah tak habis baca lagi ni."

"i.Allah mok doakan, pukul brapa exam? biasa la tak habis baca."

(erkkk tak biasa kalo tak habis baca, tapi emok akan cakap camtu sebab nak senangkan hati aku)


pernah satu hari lepas exam :

"mok, susah sangat exam tadi, jawab ntah ape-ape, pastu kimah boleh plak ingat exam 2 jam, tetiba cikgu cakap lagi 15 minit je, mulalah kelam kabut jawab."

"emm, kurang doa tu."
(erk tergigit aku dibuatnya, memang makan dalam ni)

"emm, mok doakan kimah ye, kirim salam kat semua."

huhu sedihnya tulis entri ni sebab rasa nak pegi peluk mok sekarang jugak tapi tak boleh la kan.

p/s :
1) dalam kita sibuk2 minta orang doakan kita, kita rupanya yang kurang berdoa...haishh...istighfar please

2) walau tengah gelabah macam mana pun, bile tepon ibu or ayah kita, dada akan jadi lapang tetiba. Subhanallah. ni la dinamakan rahmat Allah kan

3) emok tu panggilan aku dan adik beradik kepada emak/ummi/ibu kitorang.
walaupun korang rasa bunyi tu pelik, tapi kitorang suka tau,
itu panggilan manja kitorang, so jangan nak pertikai plak (cam marah je bunyinya....memang)

emok, kimah sayang emok sangat-sangat (~_~) sob2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan